Eu nu mint...el minte, ea minte ...eu sunt cuminte

Eu nu mint...el minte, ea minte ...eu sunt cuminte

duminică, 7 februarie 2010

Grecia...Marele Meteor



E frig si iarna ...iar eu sunt cu gandul in Grecia....
Meteora este o aşezare monastică, constituind cel mai important Centru Monastic Ortodox al teritoriului grecesc, după Muntele Athos.
La Marele Meteor, călugării au abandonat definitiv lupta cu turiştii. Din 120 de vieţuitori, astăzi mai sunt doar 10 în mănăstire şi aceia retraşi la ultimul etaj unde vizitatorii nu au acces. În timpul programului turistic nu vezi picior de călugăr.
Chiar şi din punct de vedere geologic, Meteorele sunt un mister. Specialiştii nu au încă o explicaţie a modului în care s-au format stâncile ascuţite, aruncate ca o pădure gigantică de ghimpi. Cât priveşte motivul care i-a mânat pe primii călugări să se caţere pe înălţimile de piatră ale Greciei să clădească mănăstiri tocmai în vârful lor sau să se adăpostească în scobiturile săpate de vânturi şi de ploi, acesta e greu de înţeles astăzi.
Până şi construcţia mănăstirilor cu aproape 1.000 de ani în urmă pare un miracol. Legenda spune că naosul uneia dintre mănăstirile de la Meteora – Mănăstirea Varlaam - s-a ridicat în 22 de ani. Atâta le-a trebuit călugărilor să adune materialele şi să le caţere pe stâncă, apoi clădirea propriu zis au construit-o în 22 de zile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu