Eu nu mint...el minte, ea minte ...eu sunt cuminte

Eu nu mint...el minte, ea minte ...eu sunt cuminte

miercuri, 6 ianuarie 2010

Adevar...Minciuna...(citate)



Se zice ca albul ar fi culoarea adevarului ,a sinceritatii...

* Adevarul nu a avut vreodata o valoare reala pentru oricare fiinta omeneasca; ci este numai un simbol pe care il urmaresc matematicienii si filozofii. In relatiile umane, bunatatea si minciunile valoreaza mai mult decat o mie de adevaruri. (Graham Greene)

* Oamenii sunt pusi in miscare mai mult de un mit decat de o porunca, mai mult de o fabula decat de logica, mai mult de un simbol decat de ratiune.(Irwin Edman)

* Epoca prezenta prefera semnul fata de lucrul semnificat, copia fata de original, imaginatia fata de realitate, aparenta fata de esenta fiindca acum numai iluzia este sacra, iar adevarul este laic. (Ludwig Feuerbach)

* Daca ma convinge cineva si-mi arata ca judecata sau fapta mea este rea, sunt bucuros sa ma indrept; Caci eu caut adevarul care n-a stricat niciodata nimanui. (Marc Aureliu)

* Oamenii, in genere, nu prefera minciuna, adevarului. (G. Ibraneanu, Privind viata)

* Un cuvant adevarat care dovedeste res­pectul legii si dreptatii este imaginea unui suflet bun si in care te poti increde.

* Sa cauti adevarul si sa-l proclami… sa nu te pleci in fata legii trecatoare a minciunii. (Jean Jaures)

* Urechea ta sa fie pururea deschisa la ade­var si inchisa la minciuna si lingusire. (M. Kogalniceanu)

* Nu trebuie sa ne jucam cu adevarul. (J. Locke)

* Nu este marire unde nu este adevar. (G. E. Lesging)

* Invata sa cunosti pe oameni si invartoseaza-ti firea, ca de pe buzele tale sa nu se des­prinda decat adevarul, spre binele aproapelui tau. (Georg Cristoph Lichtenberg. )

* ….Nimic nu este mai daunator revolutiei ca iluziile si nimic nu-i este mai folositor ca ade­varul pur si deschis. (Rosa Luxemburg)

* Nu-i pe pamant decat un singur lucru vrednic de straduintele noastre: acela de a prctica adevarul si dreptatea. (Marc Aureliu)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu