Eu nu mint...el minte, ea minte ...eu sunt cuminte

Eu nu mint...el minte, ea minte ...eu sunt cuminte

luni, 18 ianuarie 2010

Germania (2)




Berlin....Monumentul Holocaustului


Monumentul, ridicat in memoria celor peste sase milioane de evrei care au fost omorati in Germania nazista si este alcatuit din mai mult de 2.700 de blocuri de granit.
Memorialul a fost construit chiar langa Poarta Brandenburg, in zona in care candva era "Zidul Berlinului" si la numai cativa metri de fosta cancelarie a lui Adolf Hitler si de buncarul unde acesta s-a sinucis la 30 aprilie 1945.
Ca vizitator te poti plimba pe aleile dintre cele 2.700 de blocuri de granit, intre care nu exista doua de aceleasi dimensiuni.
Nu exista nici un fel de placi, inscriptii sau simboluri.
Numai undeva, sub placile memorialului, un loc de informare asupra Holocaustului.
In penumbra unei sali, pe un perete apar pe rand numele evreilor omorati de nazisti, iar povestea lor este spusa in germana si engleza.
Ca sa le asculti pe toate, ar fi nevoie de sase ani, sapte luni si 27 de zile.
Multi germani s-au opus ideii ca holocaustul sa fie reamintit de un astfel de monument in plin centru al capitalei...dar,probabil au votat si au stabilit DA.
Voi mai reveni si cu alte poze...doar mai am ,insa,imi trebuie timp,ca nu prea imi ajunge!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu